|
Kryta
Obszar świetnie prosperującego państwa ludzi na terenie Tyrii. Do czasu spopielenia największy konkurent dla Askalonu. Jedynym utrapieniem dla jej mieszkańców są nieustanne ataki nieumarłych oraz wciąż szerząca się władza Białej Opończy. Całkiem pokaźne terytorium Kryty dzielimy na kilka obszarów (do eksploracji): Wzniesienie Łotra, Prowincja Północna Kryta, Tarasy Nebo, Wybrzeże Czat, Przeklęte Ziemie, Czarna Kurtyna, Góra Kessex, Odludzie Talmark, Łzy Poległych, Jeziora Bliźniaczych Węży, Plaża Płaszczek. Położone są tu 4 osady: Beetletun, Gorące Źródła Bergen, Świątynia Wieków, Przystań Rybacka oraz największe miasto na kontynencie Tyryjskim: Lwie Wrota. Poza tym znajdziesz tutaj również 5 misji: "Wrota Kryty", "Wybrzeże d'Alessio", "Boskie Wybrzeże", "Prowincja Nadrzeczna", "Azyl Rafy Koralowej".
Naturalnymi granicami Kryty jest od zachodu pas wzniesień przecięty tylko niewielkim przesmykiem prowadzącym do dżungli Maguumańskiej, zwany Królewskim Zaciszem. Na północ od Boskiego Wybrzeża znajduje się imponujący rozmiarami, największy zbiornik słodkiej wody na kontynencie: Jezioro Olbrzymów, a nieco na wschód jest Mniejsze Jezioro Olbrzymów. W tradycji miejscem, które wyznaczało wschodnie terytoria Kryty były, jak sama nazwa wskazuje Wrota Kryty, niewielka osada nieopodal stolicy: Lwich Wrót. Na południu Krytę ogranicza Zatoka Syren. Kryta jest położona w bardzo dogodnym miejscu dla rozwoju osadnictwa ludzkiego. Ciepły klimat, oraz wiele wolnej przestrzeni stworzyły tutaj świetne warunki do rozwoju rolnictwa a co niemało wpłynęło również na sam rozwój Państwa.
Współczesna Kryta musi jednak borykać się z takimi problemami jak plaga nieumartych rozproszona na zachód od Dreszczogór jak i Biała Opończa, która oddała się w służbę Mursaatom, pragnąć obalić Starych Bogów i dotychczasowy porządek świata.
|