BESTARIUSZ | ||
Zapewne dla wszystkich graczy, którzy spotkali się z tą grą jasne jest, że świat Guild Wars nie jest wcale beztroską krainą.
Mało tego - jest piekielnie niebezpieczny - zarówno na bezkresnych pustkowiach, w wysokich, pokrytych śniegiem górach, w gąszczu dżungli
czy ruinach Askalonu grasują najrozmaitsze stworzenia, które wydaje się całkowicie wymknęły się spod pieczy ewolucji. Nie jest bezpiecznie zapuszczać się samotnie na wyprawy po Tyrii,
w szczególności gdy nie jesteś odpowiednia przygotowany i nie wiesz jakie niebezpieczeństwa na ciebie czyhają. Jednak nie martw się, dział przez nas przygotowany ma na celu ułatwić tobie zadanie. Przedstawiamy tu spis wszelkiego rodzaju bestii czy potworów, które kiedykolwiek przyszły na świat Guild Wars. Jest on systematycznie i sukcesywnie uaktualniany tak aby w przyszłości swoim zasięgiem objąć wszystkie regiony i zakamarki, do jakich tylko udało się graczom najdalej dotrzeć. | ||
Poniżej wyświetlone masz nazwy krain w Guild Wars. Kliknij na nie aby dowiedzieć się coś na ich temat oraz otrzymać infromacje o przeciwnikach z którymi w danycm rejonie będziesz musiał się zmierzyć. | ||
Tyria | świat z GW Prophecies | |
Askalon(przed spopieleniem) | Ascalon(pre-searing) | Obszar Królestwa Askalonu, przed zniszczeniem w wyniku wojny z Popielcami. |
Askalon(po spopieleniu) | Ascalon(post-searing) | Ruiny Askalonu, obszar całkowicie zniszczony, na skutek spopielenia |
Północne Dreszczgóry | Northern Shiverpeaks | Za czasów dobrobytu Askalonu nie wielu śmiałków wypuszczało się na te tereny - wysokie góry stanowiące zachodnią granicę królestwa. Jednakże szlak przez przełęcz Borlis wciąż był aktuwny gdyż była to najbliższa i jedyna droga do Kryty. Gdy wybuchła wojna domowa między krasnoludami tereny te stały się tylko jeszcze bradziej niebezpieczne. |
Kryta | Kryta | Obszar świetnie prosperującego państwa ludzi na terenie Tyrii. Do czasu spopielenia największy konkurent dla Askalonu. Jedynym utrapieniem dla jej mieszkańców są nieustanne ataki nieumarłych oraz wciąż szerząca się władza Białej Opończy |
Dżungla Maguumańska | Maguuma Jungle | Na zachód od Kryty ciągnie się obszar najbardziej niedostępny dla ludzkich wędrowców. Teren na którym natura oparła się niszczycielkim zapędom człowieka - olbrzymia dżungla kryjąca w swojej gęstwinie wiele tajemnic i zagadaek do rozwikładnia. |
Kryształowa Pustynia | Crystal Desert | Rozciągający się na południe od pasma gór suchy region, zwany Kryształową Pustynią wydawałoby się nie jest dobrym miejscem do rozwoju cywilizacji. Jednakże ślady działalności człowieka widzimy na każdym kroku. Związane to było z tym, że najpawdopodobniej w przeszłości okolice te znajdowały się pod wodą i tylko nieliczne wzniesienia tworzyły spory archipelag, z czego największą wyspą była tajemnicza dziś góra zwana Góra Przeznaczenia. |
Połudnowe Dreszczogóry | Southern Shiverpeaks | Jest tylko jeden sposób dla wędrowcy z Kryty czy Askalonu by dostać się na ten obszar - Przełęcz Lonrara. Jest to wyjątkowo niebezpieczny obszar pełen najszkaradniejszych bestii i potworów. Być może to właśnie ze względu na niedostępność Południowych Dreszczogór krasnoludy obrały sobie to terytoruim jako ojczyzne i założyły tutaj wiele osad oraz swoją stolicę - w najdalszym zakamarku gór. |
Pierścień Wysp Ognia | Ring of Fire Island Chain | Te spalone wyspy wydają się z samej swojej plugawej natury być siedliskiem zła, spalna roślinności, czarne jak smoła skały oraz gdzieniegdzie wytryskująca spod powierzchni lawa nie mogą być jedynie efektem działaloności wulkanicznej. |